הקרבה

מסופר על איכר רוסי פשוט, שהרבה לשוחח עם חברו אודות נאמנותו למדינה. פעם, כשרצה להוכיח את נכונותו להתמסר למען ‘אמא רוסיה’, הצהיר: “אילו היו לי שני מפעלים – הייתי נותן אחד מהם למדינה במתנה! אילו היו לי שני יערות, הייתי משאיר רק אחד לעצמי, ואילו את השני הייתי נותן למדינה במתנה. אפילו אם היו לי שני בתים – הייתי נותן אחד מהם למדינה בשמחה רבה!” שאל אותו חברו: “ומה עם שני התרנגולים שיש לך? אם המדינה תזדקק לאחד מהם, תהיה מוכן לתת גם אותו למען המדינה?” נבוך האיש, אך מיד ענה : “אילו היו לי ארבעה תרנגולים – הייתי נותן שניים מהם למדינה”…

בפרשת ויקרא מוזכרים סוגים שונים של קרבנות. אחד הסוגים הוא ‘קרבן עני’. כאשר מוזכר קרבן זה, הפסוק משתמש בלשון: “ונפש כי תקריב”, לעומת שאר הקרבנות בהם מובא הלשון “אדם כי יקריב”. הגמרא (מנחות קד, ב) מבארת את הביטוי המיוחד כך: “מפני מה נשתנית מנחה שנאמר בה ‘נפש’? אמר הקב”ה: מי דרכו להביא מנחה? עני! מעלה אני עליו כאילו הקריב נפשו לפני”.

אם כך, קרבנו של העני חשוב יותר מקרבן העשיר, למרות שיתכן מאוד שקרבנו של העשיר משובח יותר, כיוון שעני מקריב ממה שאין לו, הוא מתאמץ מאוד בשביל להקריב קרבן לעומת העשיר שלא צריך למסור את נפשו כדי שיהיה לו ממה להקריב.

כל אחד מאתנו ‘עני’ בתחום אחר. אצל האחד התחום הקשה שלו הוא לשון הרע- הוא לא מצליח להתאפק ואינו נוצר את לשונו, השני ‘עני’ באהבת ישראל אמתית ללא פשרות, אצל השלישית תחום הצניעות הוא תחום ה’עניות’ אצלה וכן הלאה.

ה’ רוצה מאתינו את הנפש! קל להיגרר לאשליות כמו אותו איכר רוסי על מה שהיינו נותנים ומוסרים לה’ ‘אם רק היתה לנו אפשרות’, ולהתחמק ממה שבאמת אנו יכולים לעשות, למרות שזה בדיוק מה שה’ רוצה מאתנו…

מה במערך?

פתיחה

שיתוף

סיפור

מצגת

מזכרת

הרחבה

הפעלה

דיון

סיום

עוד מערכים ביהדות

ייאיב ומעלהמנוי ניסיון

תפילת חנה / לדעת להתפלל

מתאים כשיעור הכנה לראש השנה
יאיב ומעלהמנוי ניסיון

בדרך אמונה בחרתי

שיעור עמוק, מפעים ומטלטל, שונה מכל מה שהכרת עד היום! יחידה 2
ייאיב ומעלה

אמונה והגיון 2

מהי אמונה? האם היא מסתדרת עם ההיגיון? / שיעור 2 מתוך 2
יאיב ומעלהמנוי ניסיון

בדרך אמונה בחרתי. שיעור כפול

שיעור עמוק, מפעים ומטלטל, שונה מכל מה שהכרת עד היום! יחידה 1
חטי

תפילה

התפילה היא סולם ההתקשרות של הנשמה באלוקות.

התגובות שלכן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כל הנושאים

מערך לדוגמא

אישור שימוש אישי

רכישת 3 מערכים

תקנון האתר

  • עלות ההרשמה לחודש נסיון לתלם היא 10 ש”ח בלבד.
  • חודש זה יזכה את הלקוחה בהורדה חופשית באתר של שלושה פרטים בלבד, למעט פריטי פרימיום.
  • באם המנוי לא יבוטל, לאחר חודש הניסיון, המנוי ימשיך בתשלום של 129 ש”ח למינימום 11 חודשים נוספים.
  • עלות מנוי ללא חודש ניסיון היא 89 שח לחודש בלבד  למשך מינימום 12 חודשים
  • הרשמה למנוי תלם היא בהו”ק של מינימום שנה
  • ביטול החברות במנוי תלם לפני שחלפה שנה (12 חודש) מיום ההצטרפות למנוי או מיום חידוש המנוי, יחייב את הלקוח/ה בדמי מנוי מלאים לשנה.
  • המנוי הינו אישי ואינו ניתן להעברה לצד שלישי כלשהו
  • חבר מנוי יהיה רק מי שיעמוד בתנאים הבאים: א. אדם פרטי (מוסד רשאי לרכוש מנויים אישיים לעובדי המוסד, כאשר השימוש במנוי יהיה אישי ולא מוסדי) ב. עובד הוראה ג. שילם דמי רישום, בסכום שהוגדר בעת רכישת המנוי ד. מילא טופס הצטרפות למנוי ה. עמד בתנאי התקנון המובאים להלן. 
  • ביטול החברות במנוי והחזר של דמי הרישום / דמי החידוש ייעשה בהתאם לחוק הגנת הצרכן ובתנאי שלא נעשה שימוש בחומרים ובהגרלות
  • ‘תלם’ שומרת לעצמה את הזכות שלא לאשר את רישומו והצטרפותו של פרט כלשהו כחבר במנוי, ו/או שלא לאשר חידוש חברות במנוי בכפוף לכל דין רלוונטי ו/או להוראת כל רשות מוסמכת לרבות ערכאה. שיפוטיות.  
  • ‘תלם’ שומרת לעצמה את הזכות לשנות/ לרבות, להפחית ו/או להעלות את גובה דמי הרישום בהתאם לשיקול דעתה הבלעדי ובכפוף לכל דין. למען הסר ספק, יובהר כי תשלום דמי הרישום ו/או דמי החידוש יהיה לפי הסכום הנקוב בתקנון כפי שהיה במועד ההצטרפות או החידוש. (הפחתה או העלאה עתידית של התשלום החודשי של תלם לא ישנו את התשלום החודשי של הלקוח/ה) 
  • תלם תהיה רשאית בכל עת ולפי שיקול דעתה, להתנות ו/או לבטל ו/או להשהות ו/או להפסיק את חברותו של חבר במנוי,וכל זכות הנובעת מחברותו, לרבות זכויות והטבות שנצברו קודם לביטול חברותו, בין היתר (אך לא רק), במידה ועשה החבר שימוש שלא כדין בחברותו ו/או פעל בניגוד להוראות התקנון ו/או החוק ו/או במידה שאמצעי תשלום שלו אשר באמצעותו ביקש לבצע רכישה לא כובד על-ידי בנקים, חברות אשראי וכיוצא בהם ו/או אם תלם סבורה, כי המשך חברותו של החבר במנוי עלולה לגרום נזק לתלם ו/או למי מטעמה או הקשור אליה ו/או לכל צד ג’ שהוא.