שרטטי על הלוח שלושה דליי מים.
הסבירי לתלמידות: כעת, כל אחת מכן היא עקרת בית נבונה, ביום של הפסקת מים. נתונים לך שלושה דליי מים בלבד, ולפנייך עבודה רבה. בכל דלי תוכלי להשתמש עבור מטרה אחת בלבד. מה תעשי קודם? על מה 'תבזבזי' את המים? על מה תוותרי?
על הלוח למטה, הוסיפי בתפזורת את השימושים הנצרכים כעת לעקרת הבית: כביסה, בישול, נטילת ידיים, שתיה, שטיפת הבית, שטיפת כלים, מקלחות לבני הבית, השקיית הגינה, ניקיון חלונות.
הציפי את הנושא, ותני לתלמידות להביע את דעתן בנוגע לסדרי העדיפויות.
לאחר התרגיל שאלי את התלמידות מהם המניעים שהביאו לבחירה, והמשיכי ללבן את הנושא: איך אנו מחליטים מה הכי חשוב? מהו הפרמטר שקובע לנו בבחירותנו בחיים? באלו נושאים אנו נדרשים להחליט וכו..