רעיונות ליצירת דיונים מונחים בכיתה

כיתה

כל מורה יודעת, שהמטרה האמתית בשיעור היא לא העברת ידע בלבד, שהרי את זה התלמידות יכולות להשיג לבד בקריאת ספרים או בכל דרך אחרת.. המטרה החשובה באמת (בעיקר במקצועות חינוכיים) היא לחבר את התלמידות לנושא הנלמד, ליצור עניין וקשר לנושא, ולגרום להן להשליך את המסר לחייהן האשיים.

אחת הדרכים הטובות ליצור עניין וחיבור רגשי לנלמד, היא לגרום לתלמידות להביע את דעתן בתחום באמצעות דיון מונחה.

ישנם רעיונות שונים ליצירת דיון מונחה, להלן חלק מהן:

1. הניחי בשלוש פינות בכיתה כרטיסים ועליהם היגדים: מסכימה / לא מסכימה / אין לי דעה. הקריאי היגדים, ועל התלמידות יהיה לרוץ ולעמוד על הכרטיס המתאים לאחר כל היגד. לאחר התרגיל, דוני עם התלמידות במסקנותיו.

2. ספרי מקרה, ושאלי את התלמידות מה דעתן עליו.

3. למורה המשקיענית יותר: שבו סביב שולחן מרכזי גדול, הניחי במרכז השולחן 3 קעריות עם: בייגלה/ במבה/ בסלי. חלקי לכל תלמידה כוס חד פעמית שקופה שעליה מוצמד היגד מעורר עניין. כל אחת תכניס ביגלה – אם היא מסכימה עם הכתוב על הכוס, במבה – אם היא לא מסכימה, בסלי – אם אין לה דעה נחרצת בעניין. כל בת תמלא ותעביר לבת שיושבת מימינה. לאחר שכולן ממלאות בכל הכוסות, עברו מכוס אחת לשניה, בדקי מה הרוב בכל היגד ושאלי את התלמידות: מי הסכימה? מדוע? מי לא הסכימה? מדוע? ושוחחו על הנושא

4.תלי על הלוח היגדים, על הבנות יהיה לעבור בין ההיגדים עם כלי כתיבה ביד, ולנקד אותם: ההיגד הנכון ביותר/ או שאני הכי מתחברת אליו יקבל 3 סימוני 'וי', ההיגד הפחות נכון/ שאני פחות מתחברת אליו יקבל 2 סימוני 'וי' וההיגד ההכי פחות נכון/ שאני הכי פחות מתחברת – יקבל 'וי' אחד. השאר לא מקבלים בכלל… לאחר התרגיל, סופרים את הניקוד של כל היגד ודנים עליו.

5.  חלקי דפי שאלון אישי, ובו על כל אחת לסמן במקום המתאים את המיקום האישי שלה בתחום הנידון מתוך כמה אופציות. לאחר מילוי השאלון, שוחחו על הנושא

מעונינת לקבל רעיונות למייל?

תוכלי לשלוח לנו הודעה כאן באתר, אנו ניצור איתך קשר בהקדם ונשתדל להיענות לך לשביעות רצונך

מלאי את הפרטים וקבלי רעיונות שישפרו את השיעורים שלך.

הזמן שנשאר לך כדי לממש את המבצע שלא יחזור:

חוברות תלם במחיר של 17 שח למערך במקום 30 עד סוף חודש אדר א' בלבד! לרכישה הכנסי לחנות וגללי לחוברות בעמוד המוצרים

ימים
שעות
דקות
שניות

על חבילות המנוי המשתלמות של תלם שמעת כבר? אל תפספסי!!!

WhatsApp Image 2023-07-24 at 19.20.42