טיפ חגיגי ועוצמתי לקראת שבועות

עוגת גבינה

מחפשת להעניק לתלמידותייך מבט מעמיק יותר על החג המתקרב?

מצרפת לך טיפ מיוחד וחגיגי לשיעור הכנה לשבועות. כמובן תוכלי להוסיף ולפתח את הנושא עוד:

פתחי בשאלה: מה לדעתכן החידוש הגדול של מתן תורה? הרי בני-ישראל כבר האמינו בה' לפני שקיבלו את עשרת הדיברות ושמעו את הדיברה 'אנוכי ה' אלוקיך', ומן הסתם גם ידעו שאסור להם לרצוח, לגזול או לעבוד עבודה זרה. אז מה ההתרגשות ממעמד נתינת התורה? מה היה שם שלא היה לפני זה?? הרי זה בוודאי לא היה אירוע של העברת אינפורמציה?!

עודדי את התלמידות להציע תשובות.

ערכי ניסוי –

החומרים לניסוי:

שקית שמרים
בקבוק ריק של חצי ליטר

רבע בקבוק מים
משקה מסוכר: מיץ פירות, קולה, אפשר גם משקאות דלי סוכר.
בלון
גומייה

  1. שפכי את השמרים לבקבוק.
  2. מלאי רבע מהבקבוק במים פושרים.
  3. הוסיפי מיץ עד חציו של הבקבוק.
  4. הצמידי את פיית הבלון לפיית הבקבוק באמצעות הגומייה והמתיני.

הבלון יתחיל להתנפח מעצמו.

שאלי: איך זה קרה? האם הכנסתי אוויר לבלון? האם נגעתי? לא. לא תמיד אנחנו שמים לב מה ההשפעה של מעשה שאנו עושים, כי ההשפעה היא לפעמים לא נראית קשורה, אבל היא קשורה ועוד איך… השמרים והמשקה המוגז שהכנסתי לבקבוק הם אלו שגרמו לבלון להתנפח, למרות שהם לא נגעו בו כלל! כך גם לגבי המצוות שאנו מקיימים לאחר מתן תורה. לפני מתן תורה, המצוות שקיימו היהודים – לא השפיעו כלל על העולם הגשמי, הגשמיות נשארה מנותקת. לאחר מתן תורה – המצוות שאנו מקיימים מעלות את העולם הגשמי ומקדשות אותו (גם אם אנו לא תמיד רואות במוחש את הקשר, כמו בניסוי).

הרחבה:

כתוב במדרש תנחומא (וארא ט"ו) שעד מתן תורה היתה גזירה רוחנית ש"השמים שמים לה' והארץ נתן לבני אדם" – כלומר השמים (שמסמלים רוחניות) והארץ (שמסמלת גשמיות) היו נפרדים ומנותקים אחד מהשני ולא ניתנים לחיבור.

ובמתן תורה – "וירד ה' על הר סיני" – הקב"ה ירד והשרה את שכינתו בעולם הגשמי, ובכך התאפשר החיבור והאיחוד בין העליונים והתחתונים, גשמיות ורוחניות.

אם נתבונן, נשים לב שעשרת הדברות כוללים גם ציוויים ומצוות נשגבים כמו אמונה בה' ואחדות ה' (שמים), ולעומת זאת גם מצוות המופנות ליצרים הכי שפלים של האדם: "לא תגנוב", "לא תרצח" וכו… (ארץ).

למצוות שעליהם נצטווינו במתן תורה יש כח מיוחד להחדיר קדושה בתוך החפץ הגשמי, וזהו החידוש הגדול של מתן תורה. לנו, לכל אחד ואחת מאיתנו יש אפשרות לרומם את החומר, להעלות את הגשמי ולהחדיר קדושה בעולם.

מעונינת לקבל רעיונות למייל?

תוכלי לשלוח לנו הודעה כאן באתר, אנו ניצור איתך קשר בהקדם ונשתדל להיענות לך לשביעות רצונך

מלאי את הפרטים וקבלי רעיונות שישפרו את השיעורים שלך.

הזמן שנשאר לך כדי לממש את המבצע שלא יחזור:

חוברות תלם במחיר של 17 שח למערך במקום 30 עד סוף חודש אדר א' בלבד! לרכישה הכנסי לחנות וגללי לחוברות בעמוד המוצרים

ימים
שעות
דקות
שניות

על חבילות המנוי המשתלמות של תלם שמעת כבר? אל תפספסי!!!

WhatsApp Image 2023-07-24 at 19.20.42